Wauw, Suncity! - Reisverslag uit Viljoenskroon, Zuid-Afrika van Judith Keijsers - WaarBenJij.nu Wauw, Suncity! - Reisverslag uit Viljoenskroon, Zuid-Afrika van Judith Keijsers - WaarBenJij.nu

Wauw, Suncity!

Blijf op de hoogte en volg Judith

05 Maart 2016 | Zuid-Afrika, Viljoenskroon

Hoihoi!

Afgelopen week zijn we in Suncity geweest, wauw wat een paradijs is dat! Maandagmiddag reden we richting Suncity, een hele lange rechte weg door de bergen heen. Toen Lynette zei dat we er bijna waren, reden we weer langs een Township ''Ledig'', dat is misschien nog wel armoediger dan de Rammulotsi. En dan te bedenken dat 5km verderop een mega luxe resort is. Voor de zoveelste keer stond ik verbaasd over de grote tegenstellingen hier.
We kwamen aan bij Suncity en ik moest gelijk denken aan de efteling. Een hele mooie grote ingang. Suncity is eigenlijk een heel luxe en groot vakantiepark. Met de auto reden we naar de receptie, onderweg kwamen we al het krokodillenpark tegen, heel veel mooie zwembaden. En voor de auto liepen er ineens apen, wat heel gewoon blijkt te zijn hier haha.
Eenmaal ingecheckt, gingen we naar ons huisje toe. We zagen een visrestaurant, met daarachter een zwembad en toen was ons huisje. Ideale plaats! En ook het huisje was echt weer super mooi. 's Avonds gingen we meteen samen met Lynette en Gerald eten bij het visrestaurant tegenover ons (sushi gegeten voor maar 14 euro!). Na het eten wilden Lynette en Gerald ons het park laten zien en dat met alle mooie lichtjes aan. We hebben met zijn 7en alleen maar WAUWW gezegd heel de avond. Verder kwam er niet zoveel uit.
Dinsdag hadden we meteen een safari geboekt. We zaten met zijn alle in een jeep en reden richting Pilanesberg, het safarigebied. We zagen overal bergen en hebben echt super veel dieren gezien. Een olifant liep langs de jeep, dus die konden we bijna aanraken! Na 3 uur was het jammer genoeg al afgelopen, het liefst was ik nog even doorgegaan. Wat wel jammer was, de rest hadden allemaal een leeuwin gezien. Maar dat was te ver weg, en ik was mijn bril vergeten... Donderdagochtend gaan we ook nog op safari met Lynette en Gerald, dan maar wel mijn bril opzetten!
Woensdag hadden we een Zip Slide geboekt! Yess, dit wilde ik ook zo lang een keer gaan doen! Vliegen aan een kabelbaan van de bergen af. Alleen het uitzicht vanaf de berg was al super mooi! We moesten nog een klein stukje de berg op klimmen, en toen gingen we. Met zijn 2en gingen we hangen aan het touw, en werden we naar beneden los gelaten. Het was echt zo gaaf! De rest van de dag hebben we bij the valley of waves gezeten, een heerlijk waterpark in Suncity. Het ziet eruit als een soort nagemaakt strand, met een aantal hele gave glijbanen. ’s Avonds hadden we weer sushi gegeten bij het visrestaurant bij ons voor, dit keer voor maar 11 euro!
Donderdagochtend gingen we weer op safari samen met Lynette en Gerald. Dit keer zette ik wel mijn bril op! Want die leeuwen wil ik niet nog een keer missen. Dit keer weer heel veel dieren gezien, en heel veel verschillende en andere dan de 1e safari. ’s Middags weer lekker wezen zonnen en zwemmen bij the valley of waves. ’s Avonds hadden we ons laatste etentje in Suncity. We gingen naar Cascades toe, alles was helemaal van goud en het was echt super chic hier. We moesten met de lift, een goude natuurlijk.., een verdieping naar beneden om naar ons restaurant te komen. We liepen door de jungle heen, en kwamen inderdaad uit bij een restaurant. We zaten buiten tussen de palmbomen, de zwembaden en de vogels floten. Dit zou al een fantastische avond worden, alleen al door de omgeving. Ook was het eten echt super lekker, we hebben een top avond gehad. ’s Avonds nog met een aantal meiden cocktails wezen drinken. €3,- gemiddeld voor een cocktail..
Vrijdagochtend was het jammer genoeg alweer tijd om naar huis te gaan.
We hebben hier echt een super week gehad, maar ik ben ook wel blij dat ik maandag weer kan knuffelen met de kinderen op de hospice!

Liefsxx,,
Judith

  • 06 Maart 2016 - 09:51

    Astrid:

    Ik blijf jalours hoor, echt gaaf allemaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

In februari 2016 ga ik op buitenlandse stage naar Viljoenskroon, Zuid-Afrika. Ik ga hier werken in een township waar kinderen wonen die hiv-positief zijn. Er gaan nog 6 andere meiden mee van dezelfde afdeling van het kw1c in 's-Hertogenbosch. Via deze manier wil ik jullie op de hoogte blijven houden als ik in zuid afrika ben! XXX

Actief sinds 26 Jan. 2016
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 4504

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 03 Mei 2016

Viljoenskroon

Landen bezocht: