Skieten, Booties rijden, Suncity en Kaapstad - Reisverslag uit Viljoenskroon, Zuid-Afrika van Judith Keijsers - WaarBenJij.nu Skieten, Booties rijden, Suncity en Kaapstad - Reisverslag uit Viljoenskroon, Zuid-Afrika van Judith Keijsers - WaarBenJij.nu

Skieten, Booties rijden, Suncity en Kaapstad

Blijf op de hoogte en volg Judith

21 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Viljoenskroon

Lieve allemaal!

De eerste week stage zit er nu alweer op, wat gaat het snel! Ik heb al zo'n band opgebouwd met alle kinderen, dat ik me nu al niet meer voor kan stellen dat ik ze over 3 maanden niet meer ga zien...
Ik ga trouwens dit keer proberen om foto's bij dit verslag te verzenden.

Woensdagavond hadden we samen met Lynette een aantal plannen gemaakt voor de komende paar weken. Morgen (donderdag 18-2) gaan we skieten op de skietbaan (zoals ze het hier zeggen) om 11:00 uur. Volgende week zaterdag gaan we booties rijden met vrienden van Lynette (varen op een boot). Vanaf 29 februari tot en met 4 maart gaan we genieten in Suncity! Dat is een luxe resort waar je van alles kan bekijken en doen. Zoals onder andere safari! Woensdag 13 april gaan we voor 8 nachten naar Kaapstad toe!! YESSS! Dreams come true!

Laat ik eerst maar beginnen met donderdag, we gingen voor 1,5 uur naar stage toe zodat we nog wel even konden knuffelen met onze kindjes.
Om 10 uur werden we naar huis gebracht, en gingen we met Lynette naar de skietbaan. We kwamen aan op een super groot stuk landgoed, wat allemaal van die man bleek te zijn. Er kwamen 2 echte mannen aan in hun pick-ups, je mag hier mannen alleen echte mannen noemen als ze in een pick-up rijden, haha. Ze hadden 2 grote geweren meegenomen, een 3006 (sniper) en een 223 waar we mee mochten schieten. Ook mochten we op het eind nog met een groot handpistool schieten. Het was zo gaaf om dat een keer mee te maken, en de adrenaline te voelen als je zo'n geweer in je handen hebt en dat die dan ook nog echt af gaat! Ik heb in totaal 2x raak geschoten met de 3006, de 223 en het grote handpistool was wel heel gaaf, maar heb ik niet raak geschoten.. Maar ondanks dat was het wel super tof om gedaan te hebben.
's Middags mochten we ook vrij nemen van stage, dus gingen we maar lekker in de zon liggen en genieten van het weer.

Vrijdags hebben we altijd maar een half dagje, van half 9 tot half 1. 's Middags hadden we dus ook lekker vrij en hebben we een middagdutje gedaan. Eind van de middag kwam Etienne langs om de plannen van vanavond te bespreken. Het is namelijk vrijdagavond, en dat betekent dus dat we vanavond te zien krijgen wat de sokkiesokkie is. Etienne had ervoor gezorgd dat er om 9 uur een taxi voor ons klaar staat. We gingen ons snel omkleden, en klaarmaken voor onze eerste avond stappen hier in Afrika.
Om 7 uur gingen we eten en kregen we een goede bodem, frietjes met spare-ribs zonder bot. Na het eten had Lynette nog 2 shots gemaakt voor ons, om alvast in de sfeer te komen. Ze had een heerlijke Springbok en een Longdrop gemaakt, lekker!
En toen was het zover, 9 uur! De taxi stond klaar, we gingen vertrekken naar Potchefstroom. We hadden harde muziek opgezet, zodat we lekker mee konden zingen. Onderweg kwamen we nog langs de Mac Donalds, KFC en de Domino's pizza, wie had dat gedacht dat ze die hier in Zuid-Afrika zouden hebben?
Na een uur gereden te hebben kwamen we aan in Potchefstroom, tijd voor een gezellige avond!
We gingen de club Bourbon street in, maar eerst moesten we entree betalen. Per persoon moesten we 15 rand betalen, en als je dan weet dat 18 rand 1 euro is, is het dus minder dan 1 euro voor de entree. Heel goedkoop dus!
We kregen allemaal na het betalen van de entree een 'wildthing' stempel op onze arm, dat beloofde wat voor deze avond. We kwamen binnen in een hele grote club, waar overal werd gerookt.. Hm, dat gaat een lastige avond worden voor mij.
We gingen onze eerste ronde drinken halen, we gingen allemaal aan de mixdrankjes, 133 rand moesten we betalen voor 8 mixdrankjes. Omgerekend nog geen 1 euro per mixdrankje!! Dat gaat een goedkope avond worden!
We gingen met zijn alle naar boven toe, want daar zou de sokkiesokkie gedanst worden. Zo nieuwsgierig als we zijn, renden we naar boven de trap op. En ja eindelijk, na een week wachten zagen we eindelijk de sokkiesokkie. Ik weet niet precies hoe ik het uit moet leggen, maar het is een soort van versnelde tango. Heel gaaf om te zien hoe zo'n stelletjes danst, en aan elkaar gewaagd zijn.
Na 1 stelletje gezien te hebben, gingen we toch weer naar beneden. Want ik ga dat nooit kunnen, de sokkiesokkie. Beneden was er allemaal muziek die we zelf ook kennen, Adele en Justin Bieber bijvoorbeeld. Dus dat werd heel hard meezingen en lekker los gaan.
We hebben echt een heerlijke avond gehad, ENNN ik heb niet gerookt deze avond! Dus nog steeds rookvrij!!

Gisteren hadden we helemaal niks gepland. Het was heerlijk weer, dus lekker van de zon genoten! Net gekeken, en ik ben al verkleurd! En dit keer niet rood, maar echt een beetje bruin! Yeaaahh! Het gaat de goede kant op!! Wie weet kom ik echt als neger terug...
Eind van de middag gingen het echt in een keer onweren, waardoor de wifi eruit was gegaan. Maar gelukkig heeft de vriend van Lynette, Gerald, er vandaag alweer voor gezorgd dat we weer in contact kunnen komen met jullie allemaal!

Liefsxxx
Judith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

In februari 2016 ga ik op buitenlandse stage naar Viljoenskroon, Zuid-Afrika. Ik ga hier werken in een township waar kinderen wonen die hiv-positief zijn. Er gaan nog 6 andere meiden mee van dezelfde afdeling van het kw1c in 's-Hertogenbosch. Via deze manier wil ik jullie op de hoogte blijven houden als ik in zuid afrika ben! XXX

Actief sinds 26 Jan. 2016
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 4514

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 03 Mei 2016

Viljoenskroon

Landen bezocht: