Gevaarlijke bagage? - Reisverslag uit Viljoenskroon, Zuid-Afrika van Judith Keijsers - WaarBenJij.nu Gevaarlijke bagage? - Reisverslag uit Viljoenskroon, Zuid-Afrika van Judith Keijsers - WaarBenJij.nu

Gevaarlijke bagage?

Blijf op de hoogte en volg Judith

12 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Viljoenskroon

Lieve allemaal,

Wat zijn de afgelopen dagen toch snel gegaan! Gisterochtend was het dan zover, tijd om afscheid te nemen en het vliegtuig te pakken om echt te beginnen aan mijn reis/stage hier in Zuid-Afrika.
En wat een gedoe, we moesten natuurlijk eerst langs de douane, en dit keer ging er bij mij niks af, wat een opluchting! Maar dat was iets te vroeg gejuicht..
De handbagage werd ook gecontroleerd en er werd streng gevraagd "van wie is de bruine cowboybag?" Mijn hoofd meteen vuurrood, en ik moest mijn schoenen inleveren en naar achteren lopen. Wat was dit?? Na een aantal vragen te hebben beantwoord,vertelde ze me eindelijk wat er nou aan de hand was. Ik had zoveel metalen spullen in mijn tas zitten, oorbellen/sleutels etc, dat ze dachten dat er iets gevaarlijk in zat. Maar gelukkig mocht ik na 20 minuten in de stress te hebben gezeten mijn schoenen weer aan doen en doorgaan.

Gelukkig ging de rest allemaal goed. Om half 12 landden we ongeveer in Johannesburg, en stonden daar 2 mannen te wachten met een bordje "viljoenskroon hospice". Ja!! Nu zijn we er echt!!
Na een reis van ongeveer 3 uur in de middel of nowhere, kwamen we aan bij een groot huis met grote dikke witte poorten ervoor, wat een leuk huis is dit!
De 1e nacht zit er hier alweer op, vandaag gaan we naar de sportschool toe, en een beetje de omgeving verkennen.
Ohh, en Lynette (de vrouw die de b&b runt) wat een lieve vrouw is dat, en Zuid-Afriaans kan ik al best goed verstaan.

Ik zal de volgende keer proberen om er wat foto's bij te verzenden, maar dat lukt nog niet helemaal wetens de wifi...

Dikke kusxx

  • 12 Februari 2016 - 22:21

    Astrid:

    Oeps dat zal wel schrikken zijn geweest, bij de douane! En de foto die ik al gezien heb, ziet het er daar luxe uit. En als die Lynnette, ook nog een aardige vrouw is, wat wil je dan nog meer! Maak er iets moois van daar in het verre, ja verre Afrika. Groetjes

  • 26 Februari 2016 - 10:47

    Nancy:

    wat leuk Judith!! heel veel plezier!!groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

In februari 2016 ga ik op buitenlandse stage naar Viljoenskroon, Zuid-Afrika. Ik ga hier werken in een township waar kinderen wonen die hiv-positief zijn. Er gaan nog 6 andere meiden mee van dezelfde afdeling van het kw1c in 's-Hertogenbosch. Via deze manier wil ik jullie op de hoogte blijven houden als ik in zuid afrika ben! XXX

Actief sinds 26 Jan. 2016
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 4502

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 03 Mei 2016

Viljoenskroon

Landen bezocht: